"Semua penulis akan mati. Hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang akan dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti "
- Saidina Ali bin Abi Talib-


Tuesday, June 24, 2014

Pendengar yang efektif

Assalamualaikum
hye semua :)


6 comments:

✿INA AINAA✿ said...

Yup2, betul tu. Semoga kita dapat mengajar dan membimbing anak2 akan dtg dengan cara yang baik

Lya Akif Imtiyaz said...

Bila kita sentiasa menjadi pendengar yang baik apabila anak2 mengatakan sesuatu ,..InsyaAllah anak2 pon akan berbuat benda yang sam,a apabila kita berkata sesuatu kpd mereka .
Ini akan jadi MUDAH untuk kita berkomunukasi dgn anak2..

Azhafizah MN said...

semoga semua ibu bapa akan jadi ibu bapa yang cemerlang :)

Unknown said...

insyallah.. cara mbimbing aank yang baik dan betul pasti mlahirkan generasi muda yg bdisiplin.. smua nya bmula dr rumah .. kan ? =)

Unknown said...

Ibu bapa ni idola kpd anak-2 . Ibarat guru . Guru bkn setakat mengajar di sekolah tetapi ibu bapa pun merupakan guru kpd ank-2 . Ank-2 lbh cenderung untuk tiru ibu bapa , apa yg ibu bapa mereka buat , tu la yg akan mereka ikut . So harap ibu bapa or bakal ibu bapa blh bg positive attitude kpd ank mereka . Makkk aiii boleh buat essay . hahaha

Syira Lokman said...

semua hebat2 bg komen ni..ehem ! semua ibu bapa dan bakal ibu bapa yang berjaya..insyaAllah..mendidik anak2 dgn menggunakan diri sendiri sebagai contoh..itulah yg terbaik kan ^_^

DISCLAIMER

Ini merupakan blog peribadi.

Segala ilmu,info,tips,gambar atau apa sahaja dalam blog ini adalah hak milik peribadi, dari pemerhatian dan sumber yang boleh dipercayai.
Tiada yang diambil dari sumber lain melainkan yang telah dikreditkan/dibacklinkkan/dinyatakan sumber asal dibawah setiap artikel bagi menghormati penulis/pemilik artikel asal.

Pemilik tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah dengan info yang anda kongsi di mana mana laman sosial.
Pendapat pemilik mungkin berubah mengikut nilai ilmu.
Mohon bertanya dahulu sebelum membuat sebarang spekulasi atau penyebaran maklumat. :)

Mohon tegur jika salah.
Terima kasih. :)
Daisypath Anniversary tickers

Official Blog Syira Lokman Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah