"Semua penulis akan mati. Hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang akan dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti "
- Saidina Ali bin Abi Talib-


Thursday, February 9, 2012

Jom Berkongsi Pendapat !

Assalammualaikum
Hye semua..

entry kali ni panjang! ..eik! nak keluar dah??
 jangan nak lari..jom baca dulu :D

  • Seseorang tidak akan pernah mengerti erti sebuah perhubungan jika hatinya tidak pernah dilukai..percayalah !

tapi kenapa ada yang dah putus cinta then jadi playboy/playgirl? tak hargai pun perhubungan dia yang seterusnya..
sbb na balas dendam??

oke..kalau iman kmu tak kuat..kmu akan buat macam ni..why?? sebab kmu tak boleh terima takdir Allah
memang la..baru lepas putus kann..tengah marah,sakit hati..macam macam benda tak elok yang kita akan buat..cuba la lawan perkara macam tu..sabar..berapa lama nak sabar?? sampai hati kamu betul betul tenang :)
kalau dah tak sanggup sangat,doa pada Allah minta diberi ketenangan..Allah sentiasa ada..
jodoh itu milik Allah..


"(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia." (Surah An-Nuur, 27)


tapi kalau semua yang baik untuk baik . dan yang jahat untuk jahat . macam mana yang jahat nak jd baik ? kalau tak ada yang bimbing ?

yg tu secara umum je...sebenarnya..Allah dah tentukan jodoh yg saling melengkapi..yang jahat tu bukanlah dari awal sampai akhir dia jhat..mungkin kisah silam die yg "jahat"..dan bila dia jadi baik..dia berkahwin dengan owg yg baik dan mungkin kisah silam org yg dikahwininya itu ade yg "jhat" .

Setiap manusia ni berbeza kisah hidupnya daripada apa yang kita nampak..Allah je tahu segalanya :)

Kita tak perlu fikir macam mana nak dapat jodoh yang baik,tapi fikir bagaimana kita nak jadi teman hidup yang baik untuk suami/isteri kita nanti :)


"lebih baik aku mempunyai cinta yang terputus di tengah jalan daripada tidak pernah merasa apa itu cinta"

Kesan daripada terputusnya sebuah perhubungan itu adalah pembelajaran dan ujian buat manusia :)
Sometimes you just gotta accept that some people can only be in your heart, not in your life. is that true ?


  • Bertindak lebih baik daripada bercakap

Manusia..
memang suka bagi nasihat..macam Syira juga!
baguslah,tapi kalau tersalah cakap mungkin boleh menyakiti hati orang lain dan mungkin apa yang kita cakap tu akan memakan diri.
kalau tak suka dengan sikap seseorang atau apa sahaja..cuba nasihatkan dia dengan cara yang baik bukannya mengaibkan dia lagi..

guys,kalau kawan ada masalah ke apa..kita harus tolong !..nama pun kawan kan..
kita tak perlu fikir apa nak cakap kat dia,tapi fikir apa yang kita patut buat untuk tolong dia..jangan sekadar bercakap tapi tak berusaha untuk selesaikan masalah.
You can say sorry a million times , say 'i love you' as much as you want , say whatever you want whenever you want. But if you're not going to prove that the things you say are true, then don't say anything at all. Because if you can't show it, your words don't mean a thing ♥ got it?

  • Bersykurlah ..

kadang kadang kita suka bandingkan hidup kita dengan orang lain.

"kenapa aku tak cantik macam dia??"
"kenapa dia boleh dapat semua yang dia nak,tapi bukan aku?"
"kenapa aku tak dapat life yang bahagia macam dia?"

stop ! jangan cuba persoalkan lagi..

bersyukurlah !
cukup cukuplah dengan apa yang kamu ada..
setiap insan diberi segala galanya dengan cara yang berbeza..hanya seseorang yang tahu erti bersyukur je akan menghargai apa yang dia peroleh sekarang..betul kan??..
Kalau nak sesuatu BERUSAHA bukan MENGELUH :)

#Allah bagi manusia jalan cerita hidup yang berbeza..kenapa?? sebab Allah nak bagi manusia pengalaman yang berbeza untuk dikongsi bersama :)


#Ini pendapat Syira..maaf kalau tak suka..so,apa pendapat anda?? jom kongsi :D
TERIMA KASIH !

ikhlas dari hati :

11 comments:

محمد دانيال said...

sampai masa adalah nanti..
rilekk

sYiRa LoKMaN said...

betul tu...sabar je :D

Suhaimi Ahmad said...

HAHA ! lawa blog ? :) anyway gud luck !

sYiRa LoKMaN said...

suhaimi : :D hehe tq kmu !

Ah Long said...

tompang lalu ~ nice blog . Pink gitu ~ :D

sYiRa LoKMaN said...

Ah long : sila sila..hehe..time kasih..kte suka pink :D

Nana said...

setuju2..kalau lelaki tu jahat,kenala ada pmpuan baik yg bimbing..macam dlm telenovela tuu..ye dakk..haha

sYiRa LoKMaN said...

nana : pandai pun ^_^

syukran_aries97 said...

done follow, nice blog!

Ieka Farysa Azman said...

jika mahu kulit muka yg cntik..mai lar singgah blog ieka..de produk yg menawan ! :)

sYiRa LoKMaN said...

syukran : tq tq :)

ieka : hehe..oke :D tq

DISCLAIMER

Ini merupakan blog peribadi.

Segala ilmu,info,tips,gambar atau apa sahaja dalam blog ini adalah hak milik peribadi, dari pemerhatian dan sumber yang boleh dipercayai.
Tiada yang diambil dari sumber lain melainkan yang telah dikreditkan/dibacklinkkan/dinyatakan sumber asal dibawah setiap artikel bagi menghormati penulis/pemilik artikel asal.

Pemilik tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah dengan info yang anda kongsi di mana mana laman sosial.
Pendapat pemilik mungkin berubah mengikut nilai ilmu.
Mohon bertanya dahulu sebelum membuat sebarang spekulasi atau penyebaran maklumat. :)

Mohon tegur jika salah.
Terima kasih. :)

Official Blog Syira Lokman Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah