"Semua penulis akan mati. Hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang akan dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti "
- Saidina Ali bin Abi Talib-


Tuesday, June 3, 2014

9 Surah-Surah Pelindung.

Assalamualaikum 
Hye semua ^_^


Surah Fatiha melindungi diri daripada salah satu marah ALLAH.
Surah Yaseen melindungi diri daripada dahaga di Hari Perhitungan.
Surah Waqi’ah melindungi diri daripada kepapaan dan kemiskinan.
Surah Mulk melindungi diri daripada azab kubur.
Surah Kauthar melindungi diri daripada ancaman musuh.
Surah Kafiroon melindungi diri daripada mati dalam kekufuran.
Surah Ikhlas melindungi diri daripada munafiq.
Surah Falaq melindungi diri daripada kecelakaan.
Surah Naas melindungi diri daripada bersangka buruk.

Alhamdulillah..
hebat kan ayat2 Allah :')
Ni sebahagian saja. 
Walhal, seluruh isi Quran itu sendiri memberikan kita manfaat. 

Semoga kita semua mendapat kebaikan dan perlindungan daripada apa yang telah disampaikan. 
Bukan sahaja diberi perlindungan,malah pahala juga bertambah sekiranya diamalkan.
Tak susah pun nak kumpul pahala kann..tak perlu tunggu bulan Ramadhan, sekarang pun dah boleh mula :)
Jangn malu untuk lakukan kebaikan ye ^_^
Aminn Ya Rabb.


Selamat Beramal :')

12 comments:

Nuriesya Nadia said...

Nice share. :)

Ija Rased said...

sangat hebat..sungguh besar ganjarannya

Suriana abdul kadir said...

Subhanallah..
Allah memang sayang hamba-hambaNya..
Sekarang pilihan kita sebagai hamba nak baca atau tidak :)

asha hana said...

BARAKALLAHU FIKUM dear. :)

Izzati Amira said...

thanks syira, nice sharing. sukaaaaa(:

msredcheesecake said...

satu2 surah tu pun bukan satu je manfaatnya, byk lagi....

Akif Imtiyaz said...

Salam Syira ..Thanks sharing ..Sama2 kita memanfaatkan surah2 dari AL QURAN ..

salmiah awang said...

subhanallah...jom kita amalkan,kadang kala,ketakutan pada sebuah kehidupan yang bakal kita tempuhi di akhirat kelak mampu menggegar seluruh jiwa.

bersedia itu lebih baik,jangan menangguhkan apa yang baik.

Azhafizah Md Nor said...

good sharing :)

Wan Maruzen Wan Husain said...

thanks for sharing dear...

aniesa ahmad said...

Nice sharing :)
Sam-sama kita amalkan . Moga dipermudahkan segala urusan dunia & akhirat :)

Zara Nurhaidah said...

Allah swt sntiasa bsama kita kan.. =)

DISCLAIMER

Ini merupakan blog peribadi.

Segala ilmu,info,tips,gambar atau apa sahaja dalam blog ini adalah hak milik peribadi, dari pemerhatian dan sumber yang boleh dipercayai.
Tiada yang diambil dari sumber lain melainkan yang telah dikreditkan/dibacklinkkan/dinyatakan sumber asal dibawah setiap artikel bagi menghormati penulis/pemilik artikel asal.

Pemilik tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah dengan info yang anda kongsi di mana mana laman sosial.
Pendapat pemilik mungkin berubah mengikut nilai ilmu.
Mohon bertanya dahulu sebelum membuat sebarang spekulasi atau penyebaran maklumat. :)

Mohon tegur jika salah.
Terima kasih. :)

Official Blog Syira Lokman Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah