"Semua penulis akan mati. Hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang akan dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti "
- Saidina Ali bin Abi Talib-


Monday, May 5, 2014

Beranilah untuk menjadi benar walau sendirian.

Assalamualaikum
hye semua :)

 

Kadang2 kita hanya mengikut yang "ramai" kerana menganggap
"ramai je buat,maknanya boleh la kan"
tanpa kita sedari mungkin yang "ramai" itu "salah".

Sebab itu "majoriti tidak semestinya betul".

Susah untuk tegakkan kebenaran kerana ramai yang menentang.
Tetapi dalam kejujuran ada kekuatan :)

Beranilah untuk menjadi benar walau sendirian.


10 comments:

Akif Imtiyaz said...

SETUJU ..tak semestinya ramai org buat benda tu ianya sesuai jugak untuk kita buat ..kdg2yang ramai org buat tu tak bagus untuk kita..renug2kan selamat beramal ..tq sharing Syira

Eellee Nana said...

setuju syira :) kadang2 yg sendirian tu la yg xrasa yakin, walaupun haikatnya du jalan yg betul :)

husna zahidi said...

selalunya macam tu lah kan.. bila kena soal je, rasa mcm betul tp tetap ikut kawan yg salah..:p

msredcheesecake said...

tetiba teringat kes hudud...ramai yg menentang perlaksanaannya walupun terang2 benda tu betul...

miss wawa said...

ya!! betul tu.. contohnya macam nak masuk Unibersiti lah! terikut2 dengan kawan.. last2.. hamekkau.. xde kerja.. hehe

Naniey Jemiey said...

yang penting keyakinan perlu ada dalam diri... kdg2 kita rasa tindakan kita dah betul..tapi bila majoriti buat cara lain..kita dah rasa down..bimbang takut apa yang kita buat salah..

Zara Nurhaidah said...

btul tu.. Allah swt bsama kita =')

sYiRa LoKMaN said...

YAKIN ..MINTA PETUNJUK ALLAH DAN TERUSKAN :)

Izzati Amira said...

SETUJU!! yang penting.. sikap yakin tu mesti ada jika kita berada di pihak yg benar (:

Azhafizah Md Nor said...

betul tu..berani kerana benar tak kisah walau seorang pun :)

DISCLAIMER

Ini merupakan blog peribadi.

Segala ilmu,info,tips,gambar atau apa sahaja dalam blog ini adalah hak milik peribadi, dari pemerhatian dan sumber yang boleh dipercayai.
Tiada yang diambil dari sumber lain melainkan yang telah dikreditkan/dibacklinkkan/dinyatakan sumber asal dibawah setiap artikel bagi menghormati penulis/pemilik artikel asal.

Pemilik tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah dengan info yang anda kongsi di mana mana laman sosial.
Pendapat pemilik mungkin berubah mengikut nilai ilmu.
Mohon bertanya dahulu sebelum membuat sebarang spekulasi atau penyebaran maklumat. :)

Mohon tegur jika salah.
Terima kasih. :)

Official Blog Syira Lokman Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah