"Semua penulis akan mati. Hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang akan dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti "
- Saidina Ali bin Abi Talib-


Wednesday, March 12, 2014

Letter from a worried Muslimah.

Assalamualaikum
hye semua!

Dah lama tak blogwalking kat blog anda kan ?
maaf sangat..insyaAllah mana yang sempat Syira terjah kembali..tak hilang and tak lupa..jangan risau :)

Beberapa hari lepas, Syira jumpa ada orang share satu artikel dari blog di facebook..
jom luangkan sedikit masa untuk baca :)


"The hijab isn’t just a cloth or layers of cloth on your head. It comes with a package. Of intellect, manners and adab. It is a symbol of the believing women, her ‘modesty’- A sign of dignity and pride. Your magazine bears no sign of ‘modesty’ and I say this clearly, this is definitely very WRONG!

Portraying hijab women and “doll-ing” them up like models in Vogue but then only to cover her hair is an absolute disgrace and mockery to us the believing women. What more the women and cover girls who allow themselves to be exploited as an object and fool themselves into thinking they are on their ‘Deen’ and pleasing Allah by just covering their hair… How can you even think you are pleasing Allah with all that make up, ridiculous styles whilst purposely showing off your beauty and body."

read more: [KLIK SINI]

##Apa sebenarnya yang ingin disampaikan dalam surat tersebut? klik gambar/link di atas :)

5 comments:

Wafi Remli said...

Media telah mempengaruhi minda supaya menurut apa yang dihebahkannya.

Unknown said...

Zara faham mksd artikel ni =)

Lya Akif Imtiyaz said...

Sangat2 SETUJU dengan ''MUSLIMAH BIMBANG'' ... Kadang2 kita terlepas pandang .. Hijab bukan penggantian ' rambut' tapi meliputi semua...
Tudung bukan sahaja kain atau lapisan kain di kepala kita . Ia datang dengan pakej. Akal , akhlak dan adab . Ia adalah simbol kepada wanita yang beriman.Sepatutnya Majalah tersebut lebih sensitif dgn isu2 ini ... Tepuk dada tanya iman..

Fai Nardir said...

salam perkenalan :-)

Eimma said...

faham ...

DISCLAIMER

Ini merupakan blog peribadi.

Segala ilmu,info,tips,gambar atau apa sahaja dalam blog ini adalah hak milik peribadi, dari pemerhatian dan sumber yang boleh dipercayai.
Tiada yang diambil dari sumber lain melainkan yang telah dikreditkan/dibacklinkkan/dinyatakan sumber asal dibawah setiap artikel bagi menghormati penulis/pemilik artikel asal.

Pemilik tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah dengan info yang anda kongsi di mana mana laman sosial.
Pendapat pemilik mungkin berubah mengikut nilai ilmu.
Mohon bertanya dahulu sebelum membuat sebarang spekulasi atau penyebaran maklumat. :)

Mohon tegur jika salah.
Terima kasih. :)
Daisypath Anniversary tickers

Official Blog Syira Lokman Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah