"Semua penulis akan mati. Hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang akan dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti "
- Saidina Ali bin Abi Talib-


Sunday, February 16, 2014

Adam dan Hawa.

Assalamualaikum
hye semua :)
Sabda Rasullah SAW:-

“Manusia Hawa dijadikan daripada rusuk manusia Adam bukan dari kepalanya untuk dijunjung atasnya, bukan pula dari kakinya untuk dijadikan alasnya, melainkan di sisinya untuk dijadikan teman hidupnya, dekat pada lengannya untuk dilindungi dan dekat di hatinya untuk dicintai..”

^_^

Rasulullah pernah berpesan, carilah seseorang untuk dijadikan pasangan kamu yang bila kamu melihatnya kamu rasa gembira,dan bila kamu pandang mukanya kamu rasa tenang dan apabila mendengar kata2nya kamu akan teringat kepada Allah :')


8 comments:

ahmad said...

huhuhu...aku ni xde sape la nak..xhensem, xkaya, xpandai...

Akif Imtiyaz said...

Salam Syira ,,, Kak Ly a singgah sini ...
Jangan sekadar memilih rupa paras tp carilah insan yang boleh menjadi imam untik kita juga anak2 yang bakal kita lahirkan nanti ..

Ainim Suju said...

semoga syira akan berjumpa dengan lelaki yang layak bergelar suami ya

Bahrain said...

feeling2x cinta je kan..

sYiRa LoKMaN said...

hheehe..ni renungan bersama ..haha...pa pe pun ,kita kena jadi yang terbaik untuk dapatkan yang terbaik :)

Mohd Ghazali said...

InsyaAllah. sama sama praktik kan. singgah la tempat kite ye. hehe

sYiRa LoKMaN said...

baikkk..singgah selalu..thanks :)

Sukma Haron said...

Itu yg sebaiknya....

DISCLAIMER

Ini merupakan blog peribadi.

Segala ilmu,info,tips,gambar atau apa sahaja dalam blog ini adalah hak milik peribadi, dari pemerhatian dan sumber yang boleh dipercayai.
Tiada yang diambil dari sumber lain melainkan yang telah dikreditkan/dibacklinkkan/dinyatakan sumber asal dibawah setiap artikel bagi menghormati penulis/pemilik artikel asal.

Pemilik tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah dengan info yang anda kongsi di mana mana laman sosial.
Pendapat pemilik mungkin berubah mengikut nilai ilmu.
Mohon bertanya dahulu sebelum membuat sebarang spekulasi atau penyebaran maklumat. :)

Mohon tegur jika salah.
Terima kasih. :)

Official Blog Syira Lokman Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah